onsdag 14 maj 2014

Trädgårdsmässan

Ja med den sket det sig.
Det enda jag kan bjuda på i blomväg är den här julrosen
som jag lyckades få att överleva när jag ställde ut den på balkongen.


Plättar i luften som ses i vänstra hörnet har jag däremot inte lyckats övervintra inne.
Den var så fin på balkongen i somras men stendog inne.
Försökte ge den fukt genom att ha den i badrummet
men det sket sig det med.

Det jag istället har gjort de senaste fyra dagarna är
att svettas.
Japp.
Jag har haft influensa.
Kul, kul, not.

Men idag är första feberfria dagen
och
jag är så
glad!

Då vill man ju göra så mycket
t.o.m.
städa!
Men vis av erfarenheten
ska jag göra så lite som möjligt idag.
En promenad med lite frisk luft krävs i alla fall.

Må så fint där ute!

1 kommentar:

Elle sa...

Influensa är inte kul. Men ärligt, tror jag inte att du har missat mycket utomhus. Skitväder och kallt har det varit hos oss iallafall. Imorgon ska det äntligen bli bättring här - om inte drar jag täcket över huvudet!
Krya på dig!
Kram