torsdag 29 maj 2014

60 liter jord senare

Snöblomma som är både svagt lila och vit, passar fint ihop med lavendeln.
Så kul att fixa i ordning min balkong!
I söndags åkte jag och shoppade loss i växternas paradis.
Några säkra växter som jag vet funkar på min heta och varma balkong
+ några nya som såg roliga ut.
I butiken har jag ingen direkt plan, bara hur många krukor/lådor jag har.
I år struntade jag i frön.
Väl hemma börjar experimentet!

Åh vad jag önskar att jag hade en trädgård!

Här har jag ett gräs, murgröna och två myntor jag fått av min syster. Choklad- och pepparmynta.

Petunia million bells, murgröna, lysimachia goldilocks, chokladblomma och ipomea batatas.

Röd fin blomstertobak, jag brukar driva upp dem via frön men i år blev det plantor.
Snöblomma, dichondra emerald och plättar i luften.
Skrattade lite efteråt och undrade hur jag tänkte när jag gjorde en så sned plantering.
Tror ändå det blir fint när de växt till sig ;)

Här ser de lite trötta ut, strax efter plantering på en solig och blåsig balkong.
En vit och en röd nemesia, lysimachia goldilocks och petunia million bells.

Åh min lilla pelargonbebis glömde jag ta bild på!
Det får bli nästa gång.
Fick en planta av en väninna som jag lämnade porslinsblommesticklingar till.

Åh vad jag önskar att jag hade en trädgård!

Ledig i fyra dagar och det är så skönt.
Startade ledigheten igår kväll med att träffa en väninna över en bit god mat på stan.
Roligt att ses igen då vi inte lyckats få till en träff på länge.
Idag bjuder jag en väninna på lunch och nästa väninna blir det en träff med senare i helgen.
Skön helg med andra ord.

Ha det fint där ute!

P.s. Pelargonen kan ni titta på i inlägget innan :)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Så vackert det redan är för att inte tala hur vackert det kommer att bli!

marremorr sa...

Så vackra planteringar du gjort! Blir inspirerad av dig att pimpa vår egen balkong!