torsdag 22 augusti 2013

Lite snålt med plats

Alltså,
jag drömmer ständigt om hus,
med trädgård.
Gluttar allt som oftast på olika bostadsannonser.
Ständigt,
i flera år har jag hållit på,
från och till.
Drömmer ständigt.

Det kan vara bostadsrätter med altan,
eller
med jääättestora balkonger.

Ibland kollar jag små fritidshus,
eller
hus rätt och slätt.

Tycker bara att det är liiiite dyrt just nu,
där jag har lust att bo i alla fall.

Men bara att just glo i bostadbilagor är kul.
För drömma kan man alltid göra!
Så länge ;)

De är så gött att pilla i blommorna,
knipsa bort vissna knoppar och se ny komma.
Luktar lite gott av knipsandet.
Tycker om min pluttiga balkong med prunkande blommor

Men en dag
ska jag bo i hus!
Eller åtminstone lägenhet med
stoooooor balkong/altan.

Så det så!

Nä jag vet,
bloggen handlar inte så mycket om stickning just nu ...

Inga kommentarer: