måndag 7 februari 2011

Har luften gått ur mig?


Vad hände? Efter jag firat 1 år och alla fantastiska besök så händer ingenting. Mjo, lite händer förstås :) Stickcaféer och Sip´n Knit. Men stickningarna går i slowmotion.
Jag har börjat drömma om Grötöhelgen. Ska inte sova kvar där men åka ut över dagen i alla fall.
Våren då? Jag tycker ljuset börjar återvända och ikväll regnar och blåser det så våren är nog trots allt på väg. Ja ja, jag sätter nog snart fart igen. Ljus, doft av jord och sol som värmer sätter i alla fall fart på mig :)

P.s. Ett hett biotips är King´s speech, fantastisk film!


What happened? After I celebrated 1 year and all the wonderful visit, nothing happens. Well, a little happens :) Knitting Cafes and Sip'n Knit. But my knitting going in slow motion.

I've started dreaming about Grötöhelgen. I will not stay over night but are going out during the day.
The spring then? I think the light is returning, and tonight's raining and it´s windy so spring is probably on the way back. Light, scent of earth and sun that warms will revive me:)

Ps A hot movie tip is King's speech, such great movie!

5 kommentarer:

4U2 sa...

Tycker jag känner igen det där!

Maria sa...

Du, Grötö... Har du anmält dig till några workshops där under dagarna? Jag blev lite sugen nu med på att åka ut dit under nån av dagarna men det verkar som om mycket av det jag skulle vara intresserad av var fullbokat.

Bland nystan o papper sa...

Nej, jag har inte anmält mig till något. Några kurser har jag gått på annat håll tidigare. Montering hade varit intressant men sömntutan (jag) tyckte det var lite tidigt med kl 9 en lördag morgon...

Rosenvante sa...

Den bilden var verkligen talande.
Ibland känner man sig bara så, men det blir ändrign det vet man ju.
Låter så mysigt med Grötö, lycko dig som bor så nära.

Anita Tørmoen sa...

Så spennende. Der skulle jeg gjerne ha vært og sett.