onsdag 19 maj 2010

Tropisk hetta och garnvinda

De har kommit upp! :D


Ja några små har börjat sticka upp sina huvuden. Inte konstigt med tanke på den fuktiga värme vi haft de sista dagarna. Underbart, sommaren är på väg, faktiskt! T.o.m. häggen har slagit ut sedan i morse. Undrade först vad det var som luktade så gott när jag promenerade hem från spårvagen. Den här ljusgröna prunkande tiden på året är den bästa.
Idag har jag även haft lyckan att komma över en garnvinda på Tradera. Av en slump hamnade jag där och sökte på garnvinda och nu är jag glad ägare av en. Så nu är det bara att vänta på att den dimper ner i posten.

Skön varm kväll på er!

2 kommentarer:

maloppa sa...

Vi har en jättestor hägg så det luktar i hela trädgården....
Har en garnvinda som jag hittat på loppis, lite sliten men fungerar. Har beställt en nystmaskin på nätet idag, har ju drösvis med garn som måste nystas. Då får vi vänta på brevbäraren båda två....

Sanna sa...

Det är kul att så och gå och vänta på att något ska titta upp. Har tyvärr inte hunnit med nåt sånt detta året. Men det kanske inte är för sent än.