fredag 28 maj 2010

För lite tid

Just nu känns det inte som jag kommer att bli klar med mina pågående stickprojekt. Nya "vill" jag inte heller påbörja, vill bli färdig med de jag håller på med!
Ligger i lä med de allra flesta stickare som har typ 30 projekt på G på samma gång... Skulle gärna gå och köpa nytt fint, rött garn eller någon annan härlig färg än de gröna, som jag håller på med nu. Så lite kvar att sticka men ändå känns det segt. Hinner inte heller sticka så mycket just nu. Vill börja med lite virkade saker också, har garn, mönster och virknål, men... Längtar till andra veckan i juni, då är det tre, ja 3 stickcaféer plus WWKIPD. Då blir det sticka av, sedan kommer semestern snart. Då kan jag sticka så mycket jag vill!!


Trevlig kväll!


4 kommentarer:

maloppa sa...

Har precis samma känsla, med en 2500 kvm stor trädgård är det lite annat som pockar på uppmärksamheten så här i försommartider. Fick min nystmaskin idag äntligen och har nu gjort tio jättefina nystan av mitt återvunna garn. Måste få klart mina tre andra projekt innan jag sätter klorna i dem. Nästa onsdag är sista stickkafeet på Moodys för säsongen, kommer du dit?

Efwa - Medea sa...

Men nu har du ju inte så mycket kvar. Ta några varv varje kväll innan du somnar så ska du se att du snart är klar med koftan och sjalen kan du ju sticka på på stranden. (när det blir varmt vill säga)
Ha en skön helg!!

Anonym sa...

Jag tycker också om att bli klar med projekt innan jag börjar med nya. Dessutom kan jag bara hålla med föregående talare: några varv varje dag får projekt att växa rätt så fort.

//Karin

Anonym sa...

Jag vet inte hur du transporterar dig men jag åker buss vart jag än ska och då stickar jag =) Perfekt!

Catarina
www.catcats.blogg.se