onsdag 29 maj 2013

Vila de grå

Busig plantering som bl. a. innehåller prydnadsgräs, murgröna och tvillingsporre.
Att man kan bli så trött i huvudet av att börja ett nytt jobb!
Rensade huvudet med att äntligen åka och köpa plantor till min balkong.
Experimenterade loss ordentligt i år.
Det var skitkul!
Nöjd blev jag, ska bli kul att se hur det utvecklas under sommaren.

Började det nya jobbet i måndags. Tur att man har varit ute på praktik innan. Skönt att känna igen programmen man ska arbeta i men så klart är rutinerna på annat sätt just här. Även terminologin i stort är ny och sen alla nya människor, kommer inte ihåg vad alla heter trots att jag hälsat på dem. Men de är många så än har jag inte hälsat på alla. Även om jag är framåt, driven och i mycket självgående så är jag blyg i ett sådant här sammanhang. Att gå runt och hälsa på alla i sina arbetsrum känner jag mig inte så mogen i. Hade någon gått runt och presenterat mig är det en annan sak. Nu får jag beta av dem en efter en ;)

Afrikanska margueriter, silvernjurvinda och plättar i luften.
Tobaksplantorna som växer så tacksamt på min balkong sådde jag för någon vecka sedan. Några har letat sig upp med sina hjärtblad. Runt kanten har jag satt vit hänglobelia.

I eftermiddags tog en av mina nya kollegor med mig på fika till en avdelning som hon arbetat på tidigare och även arbetar med idag fast hon inte sitter där. Vi gick även runt och tittade lite på övriga avdelningar hon jobbar med. Det var skoj att få en liten rundtur.

Nä, nu ska jag vila de grå med att diska (usch, inte min favoritsyssla) och laga till lite mat så jag får lite i magen.

Ha en go kväll!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Nä, det är inte lätt att gå runt och ta plats "Hej, här är jag!" Nåja, jag tänker ibland på vad min numera pensionerade kollega sa, det är bra när nya arbetskamrater inleder lite lågmält så kan de liksom öka så sakta!
Härliga planteringar du har!

Anonym sa...

Häftig balkonglåda, skall bli kul att se hur den utvecklar dig (om du föreviger den på bild igen vill säga :-)

Och grattis till ditt nya jobb!
Pirrigt men intressant, kan jag tänka mig!

Ha get gott!
Susanne (Susilull)