söndag 10 mars 2013

Jättefräck ...

... är man inte efter ett par dagars feber och hosta.
Man känner sig ynklig.
Jag har haft influensa. Öm i leder, feber över 39° och hosta. Ta i trä, det verkar som febern börjat dala idag, torrhostan har blivit geggigare dvs går att hosta loss och en snuva har kommit på köpet. Jag tolkar som att det håller på att gå åt rätt håll! Vet inte när jag hade sån rejäl influensa sist, måste ha varit på 90-talet. Jag är ju aldrig sjuk! Ta i trä ...

Någon av de första dagarna orkade jag faktiskt sticka några varv på min tröja. Lite sugen är jag idag men tror inte det blir många knop. Är lite dallrig i kroppen, så det är bättre att ta det lugnt och bli frisk! Har tittat ut på det soliga vädret men förstått att det är kallt, skönt att jag inte missat så mycket av våren. Jag verkar ändå ha tur, många verkar ha haft feber upp till en vecka. Hoppas nu att jag faktiskt är på väg åt rätt håll!

Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

Susilull sa...

Usch och fy säger jag bara! Låg i influensan hela julen och tyckte precis jag blivit kvitt hostan, så blev sjuk igen! Och jag har inte heller varit riktigt sjuk dom senaste 15 åren... vad är detta?!
Hoppas du kryar på dig!!

Elle sa...

Känner igen det där. Jag brukar inte heller bli sjuk, men denna influensa verkar vara väldigt aggressiv. Har hört att flera blir sjuka igen efter ett par dagar. Själv fick jag öroninflammation. Har tappat otroligt mycket kraft. Nu vill jag bara bli frisk igen.
Detsamma önskar jag dig!!
Ha en bra vecka!
Kryakramar