söndag 24 februari 2013

Stickjunta

Idag åkte vi till A i Kungälv för att stickjunta lite.
Såklart fick vi god fika också :)
C stickar finfina fingervantar.
A tillverkar en liten docka, här är huvudet på g.
Oops, började visst på sommarsjalen!
Tacksamt att sticka med så tjockt garn, det går undan. Visserligen borde jag kommit längre, fick sticka baklänges ett par gånger. Så kan det gå när man snackar för mycket ;)


Tog bl. a. med mig bling bling-sjalen men den fick ligga, för mycket att hålla ordning på för att hinna prata :) Har nu repat upp ytterligare ett projekt, den här tröjan. Jag kommer ingen vart och det är pga av att jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Jag utgår från detta mönster men skulle göra en del ändringar och det bidrar till att nästan sticka på frihand. Det är inte min bästa gren, även om det säkert inte är så gräsligt svårt på en sån här enkelt tröja. Men jag blir tveksam och tappar sugen. Alltså, det blir inte av!
Har tittat på andra tröjor, har en på lut. Får hoppas att jag kommer igång utan krångel och får tröjan stickad! Vill ju bara ha en enkel luftig sommartröja.

Hmmmm, blogger spelar spratt med mig, texten blir olika stor även om inställningen är samma. Ni får stå ut med det ;)

Ha en go söndagskväll!

2 kommentarer:

Mina dagar sa...

KUL med en stickjunta!!
Dom där som C stickar verkar bli kanonfina!

Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att du börjar på sommarsjalen nu för det tar ju tid....säger en som säkert inte är lika snabb som du!

Kraaam

skapa och inreda sa...

Visst är det roligt att träffa likasinnade och prata bort en stund. Men precis som du så har jag kommit bort mig i beskrivningen och fått repa upp, men vad gör väl det när man har roligt :)
Härlig färg på din sommarsjal, den kommer säkert att bli jättefin.
Ha en bra dag.
Annika