torsdag 9 september 2010

Kalender


Den här julkalendern har jag glömt bort i min garderob. Tanken är att små kalenderklappar ska hängas i de 24 mässingsringar som ska sys på. En pinne ska fästas i nederkanten på baksidan så granen inte "faller ihop". Vad jag tänkt ha till kant kommer jag inte ihåg men jag har säkert något tyg liggande till detta, eller också är jag bekväm och skaffar kantband. Får sy färdigt den så jag kan hänga upp den till december.

I´ve forgotten this Christmastree in my closet. The idea is that the small gifts shall be tied to the 24 brass rings I´ll sew on. I´ll fasten a stick to the bottom of the back so the tree does not "fall in". What I meant to have for the edge I do not remember but I may have fabric somewhere for this, or else I buy edgings. I may finish it so I can hang it up in December.
 

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

En sådan ville man ju ha när man var barn. Eftersom jag inte är så haj på symaskinen, fick inte mina barn nån heller. :C

Anna sa...

Häng ett garnnystan i varje ring tycker jag....

Bland nystan o papper sa...

Vi hade en kalender när jag var liten och den glömmer jag inte.
Anna, underbar idé :D